3 důvody, proč 5% realitních makléřů už neprodává své nemovitosti jako v “realitním pravěku” před 30 lety. Co je proaktivní marketingový přístup? 7 tipů na ty správné lidi … 3. část

20.02.2020

"Čím více zákazníků se bude setkávat s tímto proaktivním marketingovým přístupem a získávat s ním osobní pozitivní zkušenost, tím rychleji se z tohoto nadstandardu bude stávat standard. Internetové vývěsky postupně přestanou zákazníkům stačit."


Proč 5% makléřů už neprodává jako v realitním pravěku.
3. část ... Zasloužená provize za dobře odvedenou práci

V předchozích dvou částech této série o pravěku [1], současnosti [2] a budoucnosti realitního marketingu jsme se podívali na to, jak jsme my realitní makléři přešli od fyzických vývěsek (i když i ty ještě někde dodnes úspěšně přežívají) k "vývěskám" na realitních internetových serverech.

V závěru předchozího dílu jsem psal o cca 5% makléřů, s nimiž se zájemci někdy od 2013 mají možnost občas na internetu potkávat a kteří nadšeně prošlapávají jinou "nevývěskovou" cestu. Že je to jenom občas, to souvisí právě s tím, že jsou ve výrazné menšině a počet nemovitostí, které svým novátorským marketingovým způsobem zvládnout zpracovat a zveřejnit, je v porovnání s tou unifikovanou masou běžných inzerátů zanedbatelný.

Jaké pro to novátorství mají důvody? Jsou také tři jako v předchozím případě, ve své podstatě opačné.

Chtějí se odlišit, chtějí kultivovat realitní prostředí a chtějí dostávat zaslouženou provizi za dobře odvedenou práci.

Chtějí se odlišit

Ti, kdo dělají reality jiným způsobem, téměř nikdy nejsou anonymní realitní kanceláře. Jsou to konkrétní jednotlivci provozující svou realitní živnost pod svým jménem. Snaží se z tohoto jména na trhu udělat značku. Chtějí se odlišit, ale není v tom prvoplánový záměr být pouze jiný než je většina. Je to přirozený důsledek jejich jiného způsobu myšlení a práce.

Chtějí kultivovat realitní prostředí

Zákon o realitním zprostředkování, který vstoupí (vstoupil) v platnost 3.3.2020, je výsledkem snah o změnu neutěšeného stavu tisíců volných realitních živností na českém trhu. Sám o sobě, ale nemá šanci tento obor lidské činnosti kultivovat. Kultivace vždy vychází zevnitř, nikdy zvnějšku. Jak? Čím více zákazníků se bude setkávat s tímto proaktivním marketingovým přístupem a získávat s ním osobní pozitivní zkušenost, tím rychleji se z tohoto nadstandardu bude stávat standard. Internetové vývěsky postupně přestanou zákazníkům stačit.

Chtějí dostávat zaslouženou provizi za dobře odvedenou práci

Řádově desetitisícové, někdy statisícové provize realitních zprostředkovatelů budou ještě dlouho velkým tématem. A důvodem, proč cca třetina vlastníků nemovitostí se stále rozhoduje pro prodej bez realitní kanceláře. Něco, co je na západ od nás, jednoduše nevídané. Pětiprocentní makléři si dobře uvědomují, že stížnosti na vysoké nezasloužené provize "realiťáků" jsou mnohdy oprávněné. A chtějí svým klientům dokázat, že v jejich případě toto neplatí. Že jejich nasazení, jejich časové i finanční výdaje na marketingové a další služby zcela odpovídají výši jejich provize.

To jsou 3 jejich důvody a zároveň 3 rozdíly oproti běžné rutině většiny realitních kanceláří.

Chcete vědět, kteří makléři to například jsou? Aniž bych byl s někým z nich domluven, nechávám vám tu odkazy na šest facebookových stránek makléřů, kteří zjevně pracují výše popsaným, odlišným způsobem. Pořadí nenaznačuje, zda je z nich někdo lepší nebo horší. Omlouvám se těm, kdo svou práci dělají stejně dobře, ale jichž jsem si dosud nevšiml.

Honza Ptáček
https://www.facebook.com/HonzaPtacek.cz/

Blanka Vaňková
https://www.facebook.com/blankavankova.cz

Matouš Kozumplík
https://www.facebook.com/matouskozumplik.cz/

Martin Tesárek
https://www.facebook.com/martintesarekrealestate/

Ondřej Černovický
https://www.facebook.com/cernovicky.cz/

Martin Nesládek
https://www.facebook.com/martinnesladek/

Pokud se vám líbí přístup a způsob práce makléře "Petra" z tohoto blogu, tady je 7. tip - jeho FB stránka, ale tu už možná znáte:-)
https://www.facebook.com/feezatip/