Co jí analýza hypotečního trhu přinese? Ušetří peníze? Pokud ano, kolik? Čas? Na čem? Informace, k nimž by se jinak nedostala? Jaké? Pokračování rozhovoru mezi paní Janou a makléřem Petrem … 2. část

17.02.2020

Jana: "Počkejte, ale říkal jste, že s váma můžu dost ušetřit, a teď řikáte, že jsou ty úroky stejný. Tak mi zas ten smysl uniká ... "


Analýza hypotečního trhu
2. část ... Kolik stojí? Je to závazné nebo ne? Jaké benefity to přinese? 

Vítejte zpět. V předchozím článku jste si přečetli začátek rozhovoru mezi paní Janou, která má v úmyslu koupit byt na hypotéku, a makléřem Petrem. Ten jí nabízí možnost vypracovat srovnání možností financování, vlastně takovou momentální analýzu na trhu s hypotékami napříč bankami. Jana je ovšem skeptická, má své pohodlné řešení a moc se jí do toho nechce. Petr mluví o nějakých dvou rovinách, ze kterých takový analýza dává smysl.

Tady je pokračování jejich rozhovoru:

Podcast je dostupný na Anchor i na Spotify:


P: Ta první rovina je ... Zmínila jste tady nějaký úrok a nějaké podmínky. Tvrdí vám to vaše banka, to je v pořádku, ale přece jenom jsou nějakým způsobem zaujatý a chtějí vás jako klienta urvat. Takže minimálně z toho důvodu to srovnání může být užitečný. Můžete pak přijít do tý samý banky a říct ´Hele, tady mi nabízí něco jinýho, pojďte se pochlapit, protože určitě ze šuplíku nevyndaj to nejlepší, co můžou nabídnoutl...A pokud se bavíme o půjčce 4,5 mil. Korun a budete to splácet 25-30 let, tak asi se shodnem na tom, že každá desetina, ve finále to, co se přeplatí nebo nepřeplatí, může dělat zajímavý čísla.

J: To je pravda, vypadá to jako desetinka, ale ono to tam pak naskáče.

P: Takže z tohodle pohledu je dobré si říct - opravdu dostávám to nejlepší, anebo někde ušetřím sto tisíc - vybavenej obývák nebo kuchyň, možná auto, nevím...

J: Dobře, ale říkal jste nějaký dva důvody.

P: Ano ta druhá rovina je v tom servisu, kterej my jsme schopni zajistit a banka ho určitě nezajistí. Ten servis je o tom, že náš poradce, hypoteční specialista, vás provede krok po kroku, celým tím procesem, a spoustu věcí je schopen zařídit že vás, nebo vysvětlit, jak na to. Když to řešíte v bance, tak vám vytisknou A4, kde budete mít informace, co máte zařídit. Takhle vám to daj a ´kliente, starej se´.

J: No, to tak je. To je pravda... A tohleto je u vás jinak?

P: Samozřejmě. Jednak spoustu formulářů, papírů, připravuje poradce a komunikuje to s klientem, aby klient věděl, co a jak a nemusel zbytečně pětkrát na pobočku. A spoustu věcí ten poradce vysvětlí. A řekne kam jít... To je obrovská přidaná hodnota. Jednak úspora času a pak to, že klient ví, co a jak, a je v klidu.

J: Takže to byste nedělal vy. To by dělal nějakej ten kolega?

P: Určitě. Nejsem Ferda Mravenec, práce všeho druhu ...

J: (smích)

P: ... Já umím prodávat nemovitosti a kolega je umí financovat. Časově by to ani nebylo možný, abych já stíhal všechno. Z tohodle důvodu jsme každej odborník na danou problematiku a s čistým svědomím, vás můžu tady předat kolegům z naší finanční divize, protože oni tohleto umí a mnohem líp vám vysvětlí celý ten proces, protože jsou v tom kovaný a dělají to dennodenně. Já z praxe vím, protože u nich mám svoji hypotéku, svoje pojištění, řeším to přes taky svoje kolegy a vím, jak to u nich funguje.

J: Dobře. Platím za to něco?

P: Vás to nic nestojí, minimálně získáte to, že si budete jistá, že to co vám nabízej v bance, je supr. Anebo přijdeme na něco lepšího, ale do tý doby, než na něco přijdem a než vy se rozhodnete, tak je to absolutně nezávazný.

J: No, to mě taky zajímalo... Takže nic to nestojí, ale ta nezávaznost... Fakt je to tak, že vy mi dáte nějakej balíček služeb, docela zajímavejch, a já se pak vrátim do tý svý banky a vás to nebude ani mrzet?

P. No, mrzet nás to samozřejmě bude ...

J: (smích)

P: Na druhou stranu jsme si poměrně jistý v kranflecích v tom, co děláme a jakej servis jsme vám schopni poskytnout. Takže jenom je potřeba nechat si to přestavit. Nechat nás udělat vám tu nezávaznou analýzu a ten servis v tom prvopočátku a pak se můžete rozhodnout, jestli to má smysl nebo ne.

J: Ok, ještě mi aspoň odhadem řekněte, kolik těch destin na úrocích můžu čekat, že mi ušetříte.

P: Nebylo by fér vám něco konkrétního slibovat. Úplně na rovinu: Úrokovou sazbu, pojištění, atd., jsme schopný nabídnout vám zhruba stejný jako banky. Vzájemně se nepodstřelujeme. V čem je výhoda s náma - že nespolupracujeme s jednou bankou, ale prakticky se všema. A díky tomu srovnání jsme schopný najít nejlepší řešení ne v té jedné bance, ale nejlepší řešení na trhu. To, že k tomu děláme potom ten servis pro toho klienta, zajišťování nějakejch těch věcí a ty informace, kterýma klienta jakoby "chytříme", je samozřejmě velkej bonus jakoby potom v rámci tý realizace, ale v tý první fázi řešíme ty nabídky.

J: Počkejte, ale říkal jste, že s váma můžu dost ušetřit, a teď řikáte, že je to stejný, tak mi zas ten smysl uniká ...

P: Ono ve finále může některá banka nabídnout sice supr úrok, ale vezme si to potom na pojištění. A to jsou právě ty věci, který klienti z té své perspektivy právě moc nevidí. My když se na to podíváme nezávislýma očima, to, co na trhu je, tak můžem zjistit, že třeba o při trochu větším úroku, budeme mít lepší podmínky na pojištění a ve finále zaplatíte míň, ale to už vám v bance neřeknou.

J: Ok, když si teda nechám od vás udělat, rámcově, kolik času to tomu vašemu kolegovi zabere?

P: Zítra dopoledne mu předám na vás kontakt. On vám ještě zítra zavolá a zeptá se vás na pár věcí ohledně vašich příjmů, leasingů apod. něco jako v tý bance. No a na základě těch informací, je schopen do dalších dvou dnů udělat nějaký prescoring, nějakej mustr, jak by to mohlo vypadat a co my můžeme nabídnout. To je to nezávazný posouzení. A pak na základě toho vy si pak můžete říct, hele, dobrý, v bance to mám supr, nebo tady mi to dává smysl, a pudu za nima. .

J: Tak jo, tak mu ten kontakt na mě dejte.